پرسش جعل امضا :

شرکتی با حق الشرکه 50 درصد با دو نفر مسئولیت امضا داریم که هر یک از ما به تنهایی حق امضا دارد . با عرض تاسف شریک من امضای بنده که مدیر عامل شرکت هستم را پای قراردادی جعل کرده است . کارشناس خط جعلی بودن امضا را تایید کرده است اما اینکه شریکم این امضا را زده است اثبات نشده است . نتیجه ی آخر چه می شود ؟

پاسخ کیفری تهران :

با طرح دعاوی در دادگاه ، جعل امضا را به اثبات برسانید و قرارداد را فسخ کنید .

 

پرسش جعل امضا :

یک قطعه زمین کشاورزی را شخصی که سواد نداشته است فروخته است . بدین شکل که قرار شده مقداری را نقدی دریافت کرده و مابقی را چک بگیرد . چک به دلیل عدم موجودی وصول نشده است . خریداران برای مبلغ نقد رسیدی را نوشته اند که مبلغ الباقی را دریافت نموده ام و امضای فروشنده را جعل کرده اند . در شورای روستا نیز کسی این رسید را امضا نکرده است . برای این مسئله چه کار باید کرد تا بتوانیم حق و حقوق فروشنده را پس بگیریم ؟

پاسخ وکیل پایه یک حقوقی :

شما می توانید شکایت جعل و استفاده از سند مجعول را در دادگاه مطرح بنمایید .

 شما می توانید مقاله مربوط به جعل اسناد را در سایت آسایش گستران مطالعه بنمایید. در این مقاله در رابطه با انواع جعل و قوانینی که قانون گذار در قانون کشور برای مقابله و مجازات جعل و افراد جاعل در نظر گرفته است را خواهید خواند .

پرسش جعل امضا :

اگر به شخصی دیگر وکالت تام الاختیار بدهیم و در آن بنویسیم که حق امضا را به او داده ایم ، آیا او این اجازه را دارد که بدون درج آن که وکالت دارد ، دقیقا امضای ما را بزند ؟ آیا این کار جعل امضا به حساب می آید ؟

پاسخ وکیل دادگستری تهران :

اعطای وکالت و حق امضا به معنای اجازه ی جعل امضا نیست و در صورتی که کسی امضای شما را جعل کرده باشد می توانید از او شکایت کنید .

وکیل پایه یک کیفری در پرسش و پاسخ حقوقی جعل

 

پرسش جعل سند :

بنده یک ماه پیش به اتهام جعل سند و استفاده از سند مجعول بازداشت شدم . در انتها شاکی رضایت داد و دادگاه حکم یکسال حبس تعزیری به مدت دو سال تعلیق اجرا را برایم صادر کرد . همچنین یک جریمه ی یک میلیون و دویست هزارتومانی نیز برای من در نظر گرفت که به صندوق دولت بریزم . در دادگاه برایم دستگاه کارتخوان آوردند که پول را بریزم و به خانه بروم . اما چون کارگر هستم و وضع مالی خوبی ندارم ، این مقدار از پول را نداشتم که بدهم . گفتند که برای هر روز زندان 40 هزار تومان حساب می کنند و برای تسویه ی یک میلیون و دویست هزار تومان می بایست یک ماه به زندان می رفتم تا تسویه شود . اکنون بعد یک ماه که از زندان در آمده ام سوالم این است که این مورد در سوابق سوء پیشینه ی من ثبت می شود یا خیر ؟

پاسخ وکیل پایه یک آنلاین :

مجازات شما برابر با دو سال تعلیق است یعنی در صورتی که شما در این دو سال جرمی انجام ندهید ، این امر از سوابق کیفری شما حذف شده و سوء پیشینه نخواهد نشد . همچنین می بایست بدانید که حبس شما از بابت جزای نقدی بوده است ، نه استفاده از سند مجعول  .

 

پرسش جعل سند :

ما دیروز یک طرح دعاوی جعل سند و استفاده از سند مجعول برای یک املاکی را ثبت کردیم . می خواهیم بدانیم مراحل پس از ثبت شکایت در مرجع قضایی چیست و چقدر زمان می برد تا به نتیجه برسیم ؟

پاسخ وکیل پایه یک تهران :

بدیهی است که زمان رسیدگی به پرونده و به نتیجه رسیدن آن مشخص و معین نیست . زیرا زمان رسیدگی به پرونده ، به تعدد پرونده ها و فرصت دادگاه بستگی دارد . اگر لازم شود تا از کارشناس خط و امضا استفاده شود ، زمان بیشتری طول می کشد . چراکه مراحل کارشناسی خط و امضا مراحلی وقت گیر می باشند . ممکن است در این بین درگیر مراحل تجدید نظر ، اعاده ی دادرسی ، واخواهی و موارد دیگر نیز بشوید که خود این موارد زمان بر هستند . با توجه به نکات گفته شده ، توقع این مسئله را که در زمان مورد نظرتان به نتیجه برسید را نداشته باشید .

 

اگر سوال و پرسشی در ذهن خود دارید که می خواهید هر چه سریعتر به جواب برسید می توانید با تماس با مجموعه ی وکالتی آسایش گستران یک وقت مشاوره ی رایگان بگیرید تا به طور مستقیم با وکلای ما در ارتباط بوده و مشکل خود را بر طرفت نمایید .